The Wayward Canon Presents: Simon and the Radioactive Flesh
A film and intermittent art video screening that develops into a purgatorial nightclub setting with DJs and disco balls. The performance uses Luis Bunuels’ 1965 film of an ascetic Simon, a devotee of Simon Stylites, who proclaims his faith through standing on a column in the desert. The devil visits on several occasions to lure him from his duty, eventually succeeding in transposing him to a purgatory, beat nightclub in 1960s New York. Every time the devil appears, the narrative is interrupted by the insertion of contemporary video art, by Benjamin Callaway, Sophie Brown and Catherine Evlid, Nasan Tur, Mark Leckey, Omer Ali Kazma and Pablo Bronstein.