The Projection Has Begun
What should we do with our fantasies: love them, believe them, destroy them? The Projection Has Begun is assured cinematographic essay about fantasy and reality. Standing on a balcony in Venice, the Italian philosopher Giorgio Agamben talks about the figure of Don Quixote. One scene situated in the cinema. The famous knight with the disarming absence of any sense of reality knows what to do with the figures on the white screen.