Running Out of Time 2
A sequel that is a match for the original, but in the field of humorous action scenes is even superior to it. To is not a film maker who likes to resort to repetition in any case: all his films have a new element or a new angle. In this case it is primarily the attempt to raise the high pace even higher. And with a wink, because in this film too, To shows his special sense of humour.
Lau Ching Wan returns in Running Out of Time 2 as the dedicated Inspector Ho. His opposite number Andy Lau from the first film does not return (that wouldn’t be very convincing for a thief with terminal cancer) but is amply replaced by Ekin Cheng who plays the coolest thief conceivable and skilfully involves the diligent inspector in his criminal operations. A strange and basically impossible bond develops between cop and crook, giving the story some fairly unpredictable turns. The thief pulls the most amazing escapes out of his hat like a true magician. And To makes the magician funny and credible by conjuring with cinematographic skill. (GjZ)