Passageways, James Turrell
A pilot for many years, James Turrell is today the greatest American Land Art artist, and considers the sky as his studio. Upon spectacular and historical aerial images of Arizona’s canyons, Turrell recalls his formal research on natural light and his friendship with the Hopi indians. The film gives Turrell the opportunity to present his masterpiece, Roden Crater, a true celestial light observatory. The film is an excellent introduction into the work of James Turrell, inciting the spectator to enter his spiritual and cosmic universe, situated at the crossroads of science, archaeology, psychology and art.