There have been punch card systems for processing and storing information in all possible variations and many different media: from the control of looms in the 19th century, through automatic organs and pianos, to the famous IBM computer punch card. Paper Pixel takes up this 200 year old principle: the punched data carrier is read optically and is simultaneously part of the display mechanism. The visual information saved in the holes (a scene from the video game Half Life, in an 8 x 8 pixel resolution) is converted directly into light. The digital principle of zero and one appears in the Paper Pixel installation in a mechanical and analogue form. From a historical perspective, one could speak of the invention of the screen that never existed.