One Second Drawings
The controversial, recently deceased English artist John Latham cultivated a strong cinematic vision in his metaphors. He used a spray gun for a series of 60 one-second drawings which denoted ‘the least event’; an illustration of Latham’s view, that time consists of a series of events, and each of the carefully annotated and recorded one-second drawings is, as it were, an exhibit in the courtroom of eternity of time transfixed on the wing, the equivalent of the world in a grain of sand in the words of William Blake, the visionary with whom Latham was sometimes compared.