Mischief Night
Four years ago, Penny Woolcock attended the festival with no less than two feature films at the same time. This time she wrote and directed this cheeky, sparkling comedy with social and critical undertones - a kind of modern yet twisted Romeo & Juliet, in which love, religion, drugs, theft and magic go hand in hand.
This is not the first time that Tina Crabtree turns up in Woolcock’s oeuvre: she based two short television films on the same character. Just as for her television work, the film maker did a lot of research into the language and habits in the suburbs of Leeds and strives for a form of fiction that is deeply rooted in reality. Here too, the actors playing the lead are largely non-professional, recruited from the local community. (EH)