Mirror World
Reflections, refractions, formal play deconstructs narrative and locates the sub-version. Sex and class are refigured and exchanged: the princess becomes the maid; the maid becomes the queen. Mirror World is an extension of my original montage, borrowing from my earlier Mayhem in its wrenching of narrative causality, and discovering with digital printing ways to wreck havoc on our perceptions of the world. (Abigail Child)