A semi-scientific experiment to expose film by electrocution, involving a Tesla Coil, medical lubricant and buckets of film developer. Results will be screened on the spot. Conrad’s self-reflexivity is invested with far more self-mocking humour than any other visionary experimental filmmaker could muster. The artist’s struggle with media equipment and codes, the effort to force them past their oppressive limitations, became an Herculean, or Chaplinesque, battle with an unyielding authority. In Film Electrocution, Conrad attempted to make an image without exposing the film to light, submitting it instead to boiling, baking, and electroshock. See also his Pickled Films in the exhibition Borderline Behaviour.