Emile Cohl: Early Works
Before he launched himself as the European pioneer of drawn animation, the French Emile Cohl enjoyed himself with cyclism, philately, duels and lots of other occupations. Cohl was one of the liveliest representatives of the ‘Incoherents’, a French movement in art that preceded the Dadaists. With plenty of humour they attacked the sacrosanct values of the academic arts. Cohl was also a very productive graphic artist and cartoonist. Besides some samples of his graphic works, this exhibition comprises four of his early films, which are for the first time integrated in the context of visual art. In 2008, hundred years after his first film, his legacy will finally be consecrated in Paris.