Dream Work
‘My own technique for producing films in the darkroom is basically like that of Man Ray: objects (usually filmstrips, but here also things) put on the unexposed film and re-lit frame by frame. Dream Work is my homage to Man Ray and at the same time it's dedicated to the beginning of the European avant-garde film within the surrealist movement.’ (Peter Tscherkassky)