Adjungierte Dislokation I
Here, the perception of space and spatial continuity is conveyed by two Super-8 film cameras strapped to the artist's breast and back. A third 16mm film camera documents the parallel and diametrically opposed scanning of various spatial situations, moving from a room over corridors, the street and a square to the open countryside. Finally, all three perspectives are projected in parallel, so that the recording process is represented alongside the filmic representation of the environment. Dislocation = spatial distribution, adjugated = conjoining of that which is separate.