Worldly Desires
The maker of the enchanting Tropical Malady returns to the jungle. The set and the crew are now in front of the camera. Sometimes it looks like a making-of, but it's all fiction. Colleague film maker Pimpaka Towira made a story about a forbidden love for the film, of a fleeing couple that seeks sanctuary by a magical tree. And pop music can be heard in the nocturnal jungle. People dance. About guilt-free freedom and memories of filming in the rainforest. Playful, sweet, charming, yet also a cinematographic reflection. An experimental project in which the film maker takes a step backwards for the benefit of his crew.