What Talking Means
How awfully close she is, so close I can see the breaths she takes, the way she holds that cigarette, the way her look drifts out over the lens without saying It, the thing she's holding back, the way her words never quite manage to arrive, to enter you like a knife, and yet she takes you apart all the same. This personal essay by Mike Cartmell is part of a suite of fragments which comprise his epic work-in-progress Shipwreck Theory.