TV Interruptions (7 TV Pieces)
Ten works commissioned by the Scottish Arts Council were broadcast, unannounced, by Scottish TV in August/September 1971. The idea of inserting them as interruptions to regular programmes was crucial and a major influence on their content. Later, seven were compiled as TV Interruptions (7 TV Pieces). These have come to be regarded as the first example of British artists' television and as an equally formative moment in British video art.