The Magicians
The Magicians were a rock band. The guitarist of the band committed suicide three years ago. Several other members of the band that has meanwhile split up meet each other on a cold New Year's Eve. It's snowing. They hang around in a bar. Thinking of better times. The film was made in one shot. A filmic bravura piece. Maker Song Il-gon profited from the freedom of his commission to experiment with making a film without editing. This resulted in a beautiful play with the unity of place and action, as in the theatre, and a reflection on the time past of the story.