Rabotnik TV
Since 1982, Radio Rabotnik TV was active in Amsterdam, initially as a pirate station. As opposed to conventional TV, the editing applied by Radio Rabotnik-TV Amsterdam is consistently artistic while, at the same time insisting upon making television and video art for television. The selection will include The Olof Palme Case (1988) on artist Peter Fend, the interpretation of satellite images and his ideas about control in the Persian Gulf.