Masters of Horror: Homecoming
Joe Dante has always been an outsider in film land. With Homecoming, an episode of the television series Masters of Horror, he has made a brilliant anti-war horror film that certainly won't make Bush laugh. The same way Bush had the elections rigged, so Dante now brings back veterans of the Iraq war in his film to sabotage the coming election and damage the President that sent them to war. Dante does not only shoot to kill at the current political climate in America, but also at the right-wing media and its brilliant campaign planners. Homecoming is an apposite low-budget satire that shakes up the insensitiveness and hypocrisy of Bush's White House. During the last film festival in Turin, Dante received a five-minute standing ovation. Homecoming is part of the thirteen-part series Masters of Horror. While the other directors indulge their artistic freedom in blood and gore, Dante chose to get involved with the real world and worrying reality - and isn't it just. (CB)