Lili et le baobab
Lili and the baobab is a warm, sympathetic coming-of-age drama in which the clash between two cultures leads to inner enrichment. Lili (Romane Bohringer) is the municipal photographer in a small port in Normandy. This 33-year-old woman happens to get offered a job making a photo reportage in Senegal. For the first time in her life, she travels to Africa: to Agnam, a small town in the Sahel. In this country totally unknown to her, she uses photography to ward off the loneliness and alienation. The questions that are put to her about her life make her feel ill at ease. Then she meets Animata, a young African woman. The friendship that emerges changes her life completely. When Lili returns from Africa to Normandy, she no longer feels at home so easily in these surroundings so familiar to her. It's the major contradictions between Africa on the one hand and her homeland of France on the other that eventually make her decide to find her own way in life. A way in which she needs less protection and becomes more mature. (SdH)