La sagrada familia
An affluent Chilean family has gone to their beach house for Easter. Marco, the selfish father, is a successful architect; the mother, Soledad, is loving but slightly disoriented (she sees rabbits everywhere) and son Marco is a far from successful student of architecture who has difficulty fighting his corner in discussions with his father. His first official girlfriend, the sensual Sofia, comes to visit. Sofia is a rebellious drama student who doesn't mince her words and poses confrontational questions. She sets off a chain of events and emotions that threaten the unstable balance of the family. Campos makes his début with this low-budget film and wants to give a new impulse to the very fragile state of Chilean film production. The film is set over a period of three days, the shooting lasted exactly the same length of time. This scenario offers the structure of a classic and simple drama, but with plenty of space for improvisation in order to achieve the most convincing, natural acting possible. This was emphasised by hand-held camerawork, close-ups on the characters and a semi-documentary style. The result is a humorous, slightly ironic cross between a Dogma film and a home movie. (SdH)