John Logie Baird
John Logie Baird, an independent inventor and researcher, first publicly demonstrated television on 26 January 1926, in his small laboratory in the Soho district of London. Although large companies with massive financial support were also working on the problem of television, Baird managed to surpass them all with very little money, a handful of unpaid helpers and equipment pieced together using rather unconventional materials.