How to Pray
How to Pray is part one of Morrison's Highwater Trilogy. Morrison found the material of icebergs from the 1920s in an archive without knowing what he was going to do with it. The icebergs were originally filmed to remember the disaster of the Titanic, but in the meantime they have acquired a different connotation. In How to Pray, the starting point is the music of Bang On A Can composer David Lang. Morrison later linked the images to it.