Harrachov
Combining live action, stop-frame animation and chemical processing techniques, the film explores the working of an arcane power which, like a black hole or immensely powerful electromagnet, exerts a far-reaching and irresistible force upon certain objects and materials. The final machine, The Harrachov Exchange, can be found alive and kicking during the festival in RAM gallery (see Exposing Cinema).