Olga Stolpovskaya and Dmitry Troitsky are both independent artists and film makers whose films have enriched the parallel cinema with new themes. Their latest film takes place in contemporary Moscow, in the world of young and hip people working in the media. Vera, a prototype of modern times, a beauty working as a TV news presenter, meets advertising executive Tim and begins a relationship with him. They lead quite an ordinary life, until the day that Tim hits the handsome and wild Uloomji with his car and takes him home for some first aid. Before long, a strange, bisexual love triangle begins, and on the day of their first anniversary, Vera finds Tim in bed with Uloomji. The roots and traditions of the Kalmyk Uloomji (Kalmykia is an autonomous Russian Republic and the only European Buddhist nation) are reasons for additional troubles. His peasant family cannot accept the fact that he is gay and things seem to spin out of control for all of them. Though made in the traditions of the parallel cinema, the film stays a pleasant romantic comedy with a happy end. The style is young, slick and cool, the film language attractive and recognisable for a young audience. (LC)