Woman of the Cosmos
Light-hearted and satirical animation film about the selection of a young Islamic woman to be the first Malaysian cosmonaut. The film was made in a kind of school textbook style (in fact based on the Peter and Jane books), that makes a major contribution to the strange and entertaining effect. The life of the woman is totally changed by her election. For those who think that Malaysia has cosmonauts or that a Muslim woman could become a cosmonaut, this film might be less enjoyable. (GjZ)