V2N
V2N turns portraiture into intellectual history. It creates a parallel use of visual morphing over time and transformative spatial structuring of sound. The result of this combined experiment in form and content is a paradoxical experience: the viewer realizes something is happening, but can't quite track it on an experiential level because it is happening so slowly, like a natural process. This glacially slow approach runs counter to current trends in media which seek to maximize speed, to overpower consciousness. My aim is to induce self-reflection. Contrary to what Mr. Virilio has told us, speed isn't everything.