In the hills at the foot of Mount Etna, three people plan an attack on an undefined institutional centre in Sicily. Their aim: to make the island independent of Italy. A local functionary, with the same ideas in mind, is delighted by this news and organises a meeting. In the meantime, an unfortunate traveling salesman becomes involved in all of this. But the story has a surprising ending.