Bob Moog (1934) has been inventing and building electronic musical instruments for nearly half a century. Moog explains that he 'can feel what's going on in a piece of electronic equipment... it's something between discovering and witnessing.' And he is convinced that many musicians come to 'feel' a circuit in a similar way. 'They make contact.' In fact, musicians make such strong emotional connections with the electronics inside a Moog synthesizer that Moog himself has reached cult hero status. Moog has not only made prodigious contributions to modern music and culture, but he has also become a character within an unfolding 'American maverick inventor' mythology. He certainly walks and talks the 'mad scientist' part, complete with the fly-away white hair, intense eyes, eccentric mannerisms and a head full of stories. This documentary film explores Moog's collaborations with musicians over the years, and his ideas about creativity, design, interactivity and spirituality. The film features appearances by Keith Emerson, Walter Sear, Gershon Kinsgley, Jean-Jacques Perrey & Luke Vibert, Rick Wakeman, DJ Spooky, Herb Deutsch, Bernie Worrell, Pamelia Kurstin, Tino Corp., Charlie Clouser, Money Mark, Mix Master Mike, and an eclectic mix of performers.