Looking for Alfred
Just like the short film with the same name, also screened at the festival, Looking for Alfred documents Grimonprez's search for the perfect Hitchcock look-alike. The work deploys a number of Hitchcock look-alikes to conjure up an unexpected narrative from Hitchcock's 50-year history of cameo appearances. The images are a combination of film stills and photographs, some of which were taken during the film shoot in Brussels and others taken at the various screen tests held in London, Ghent, Rotterdam, Los Angeles and New York over the past year. Film stars become fake imitations of their celebrity projections and in turn look-alikes, and while adopting the attitudes of their cherished idol, become a more real version of whom they try to look like.