The Sorrow of Black Gold
An impression of the harsh reality of gypsy `survivors' in a village near Bucharest, who find an oil well near a refinery and start using it to provide fuel for heating. The local police intervene... Without commentary, the camera follows the people from a distance, accompanied by the music of the Romanian gypsy orchestra Taraful din Clejani.