Territories
Made when Julien was part of the British film-making collective Sankofa,'Territories' focuses on the annual event of Carnival, the festival of Caribbean music and dance which takes over the streets of West London each year. As much about media images of Carnival as it is about the event's history, the film explores the media stereotyping and misrepresentation of British black culture that attaches to these images. A deconstructive documentary which pits commentary against image (drawn from a range of documentary and archive sources), 'Territories' refuses any settled, consensual representation of Black experience in its search for 'a his-story, a her-story of cultural forms specific to Black people'.