Filme de amor
Three very ordinary friends from the suburbs of a Brazilian city, Hilda, Matilda and Gaspar, meet up for a weekend in a small, not very salubrious apartment downtown, to gossip, drink and break out of their boring everyday existence. All three are poor. They let their imaginations run riot. Without thinking about the consequences, they decide to lead another life, a freer life, to change personae and live outside themselves. The mood in Filme de amor is slightly disorderly and waywardly theatrical. The characters are aware of the boredom that has to be driven out and play their ironic, erotic game in a timeless and listless atmosphere. In the late Sixties, the Brazilian film maker Bressane (in 2000 Film Maker in Focus in Rotterdam) broke through the calm within the unanimously socially critical Brazilian Cinema Novo, with films that were both personal and avant-garde. He was almost the only one of his generation able to remain faithful to his ideas about cinema.