De grotten van Han van Vloten
The prize-winning short film by Ellen Blom -who was given a Golden Calf for the Best Short Film at the last Nederlands Filmfestival -is based on two individual drawings by Peter van Straaten. The unhappy and clumsy adolescents of Van Straaten come to life and come together in an unusual way in a tragi-comic story with a surprising plot.