Untitled #91
Over the last twenty years, Francisco López has developed an astonishing sonic universe, absolutely personal and iconoclastic, based on profoundly listening to the world. Lopez is destroying boundaries between industrial sounds and wilderness sound environments, shifting with passion from the limits of perception to the most dreadful abyss of sonic power, proposing a blind, profound and transcendental listening, freed from the imperatives of knowledge and open to sensory and spiritual expansion. In collaboration with Jorge Simonet, he now has created a nearsilent installation in the most subtle of whites.