The Stone Raft
Based on the novel of the same name by the Portuguese Nobel Prize winner José Saramago, The Stone Raft follows the adventures of several `chosen ones' who go in search of the cleft that emerged after an unexpected earthquake tore the Iberian peninsula free of Europe.