Sarajevo Guided Tours
It seems inconceivable, yet Isa Rosenberger still managed to make a film that is playful and ironic about the severely damaged and traumatised city of Sarajevo. With charm and heartwarming nonchalance, the director succeeded in presenting the profundity of such a fresh and black history lightheartedly, without becoming superficial. On the contrary. Rosenberger asked eight different young people to choose a spot in the city that has a special significance to them. At those places, the young people talk about their choice. The humour makes the unspeakable unspeakable, while the avoidance of gravity frees the way for real emotion.