Nosotros
Nosotros is, at first sight, a documentary about the tango, but the film is really about the immigrants who settled in Argentina when this dance was born. Martinez Vignatti followed four people in his home country with a passion for the tango. As it is for most inhabitants of Buenos Aires, the tango is more than a dance for them: it's a way of life, a source of pleasure, of wonderful moments. Anyone dancing the tango doesn't have to think about anything else.Ernesto is the leitmotiv in the film. He has given tango lessons in Japan, but has now returned to his family in Buenos Aires. Eugenia, comic and dance teacher, communicates her pleasure in dancing to her students. Petaca, an aged dancer who respects the classic codes of the dance, resists the new ways in which kids dance the tango. Finally Hernan (18), who lives in La Boca, the district where the tango was born, is the most talented dancer of the four. The camera follows these four people while they cook, eat and drink with friends and family and sometimes dance down the street, talking to the camera in the meantime. Martinez Vignatti, who was responsible for the camerawork on Japón, screened last year, again demonstrates his enormous cinematographic talent with atmospheric, melancholy images, that reveal a lot about what a native land can mean to people.