Combining closeups of redundant technology gleaned from 1960s US scifi television series with a female voice of a 1950s Hollywood melodrama, Manual makes absolute detachment clash with magnified emotion. With its record of the minutiae of endless buttons, switches and control panels and its choreography of a machinelike body language, Manual reduces the notion of any manageability of life to sheer absurdity.