Experiment on a Map
Simple and yet very effective and revealing film about the conflicts in the Balkans. The film maker asked 13 people who live in Vienna (so not far from Croatia and Bosnia) to point to the countries of the post?war Balkans on a map. Kosovo or Macedonia may be in the news every evening, yet modern political geography still turns out to be pretty complicated. At the première in Belgrade, the spectators laughed, albeit a hollow laugh.