The constant surrender to interrupted patterns of lines (caused by failed calculations) and the remaining reality codes comprising columns of figures or words apparently found coincidentally give this symbiosis a symbolic character. The raging rhythm of the geometry of Renate Oblak's video images and the furious fragments of sound in Michael Pinter's music refuse to reproduce (or distort) the visible world; confronting us instead with their own intense, artificial and seemingly technoid realm. (Ch. Scheib)