A non-realizable Film (partial views)
How can we comprehend the reality of a female political prisoner, shaped as we are by the media in our view of the world, without resorting to sentimentality or rigidity? How can we understand our own freedom in relation to that of hers? How can we see these two realities in relation to each other? How can we approach them? Alejandra Riera has worked since 1995 on a continuous investigation focusing on cultural differences and the political implications of media registration. Riera regards visual work as the place where more or less unfocused research provides knowledge and autonomous procedures. She regards her investigations as collective projects. In January 2001, together with Doina Petrescu, she founded the `association (des pas)', a place for social and political investigation and for cross fertilisation between art and architecture. Together, they have participated in Documenta XI, where they presented Fîlmekî ku mirov nikare bikisîne - A Non-realisable Film.