Sea of Tranquility
This film was inspired by the first landing on the moon, in The Sea of Tranquility, as well as by the paintings of William Turner. The whole film was shot in the underground railway station at Amsterdam Schiphol Airport. It is a documentary recording of trains and people arriving, waiting and departing. The shots are filmed with a special lens technique, which gives the feeling of an unidentified space. The soundtrack hypnotises into another world behind reality.