Our Land - Episode 9 (Walrus)
Igloolik, Summer 1946. The distant sound of the atookatookatook 1/4, the first gas engine to arrive in Igloolik, brings a surprise visitor to Qaisut, island of walrus hunters. The Priest arrives to study Inuit life, to dig in the ancient ruins and to see the hunt. When it's time to go hunting, Inuaraq thinks the priest will bring bad luck but Qulitalik finally gives in. Out in the open water, cutting up walrus on an ice floe, Inuaraq's prediction almost comes true.