Our Land - Episode 4 (Ice Blocks)
Igloolik, Fall 1945. Even here, news of the terrible world war raging outside makes people frightened and uneasy. They talk of the danger of the unknown future, of shamanistic intervention to protect their culture. The weather turn colder, north wind blowing, Inuaraq build his sod house, Qulitalik cuts the ice blocks for the porch.