Our Land - Episode 13 (Happy Day)
Igloolik, Fall-Winter 1946. It's almost a month since the sun dissapeared. Back in the stone house everyone wakes up to Christmas Day. For Inuit in 1946, Christmas is a strange mix of ritual, some from the old life and some from the new. But either way, with lots of meat from a good year hunting, and a warm shelter against the blowing cold, this is a time joyful for celebration and stories.