Our Land - Episode 10 (Qaisut)
Igloolik, Summer 1946. After the walrus hunt everyone is happy. There wll be lots to eat for a longtime. Children climb the famous cliffs of Qaisut, exploring paths and ruins left by hunters from the ancient times. Good walrus hunting doesn't only attrackt Inuit; suddenly Grandmother sees a polar bear after the meat. Quickly men and dogs rush to protect the camp.