Metropolen des Leichtsinns
Submerging, cell-sectioning, disk-shooting, curve-taking, light-dazzling, earth-shattering, motion-stopping. This film is constructed using a collection of about 500 different 16 mm films, mostly educational shorts, some TV serials, some features, lots of advertising. It starts with a journey into film itself, followed by love making, birth, suicide and almost any humanly possible occupation. A devilish deconstruction of our pre-programmed post-war lives as occidental individuals.