La fiebre del loco
In Loco Fever, Andrés Wood returns to the set and the theme of one of the stories from his soccer trilogy Historias de fútbol, that was also set in the breathtaking landscape of a remote coastal town in Patagonia. For Loco Fever, a boat trip of 20 hours was needed to reach the set in Puerto Gala.In a comic and moving way, Wood sketches the universal problems of the local people with money, love, betrayal and above all the fatal combination of these three ingredients. Once a year, people can fish for the scarce `loco' (abalone), a mollusc that people will pay dearly for in Japanese restaurants because of its alleged properties as an aphrodisiac. The annual fishing trip attracts fishermen and merchants from all around and causes a real attack of 'loco fever'. Like real mermaids, the valuable shells manage to enchant the men of the village, assisted a little by the presence of the group of prostitutes who have also come to the village because of the good business prospects offered. The villagers have peso signs in their eyes, so old loves and relationships are put to the test. The local priest, who also serves as mayor, DJ and actor in the radio soap, tries to keep the community together with an unconventional mix of entertainment, capitalism and God, but has a major adversary in the form of the sexy shells.