A visual poem about a lost love in a lost city. It is an emotional piece, where exterior atmosphere, weather and sound reflect an interior state of mind, with the disrupted, non-linear structure that remembering can have. L. City is made with cut-out photographs, light and shadow, animated frame by frame in a constant search for new, abstract ways of making films.