Have a Nice Day Alone
The piece begins with a bizarre and hypnotic pulsing, a sort of technological 'nervous twitch' activating the screen. The image shrinks, flows, collapses, seeming to follow some hidden agenda. Extreme forms of vocalization yodelling, and macabre laughter punctuate the visual space, as if from an unseen realm. As the image flutters, and the sound grows delirious, a robotic voice breaks through. Eventually a small child emerges and 'calms down' the mechanomorphic entity. The robotic voice shifts from the position of a voice over to that of a subject or character within the 'film,' as the child in turn interrogates the voice. No longer exterior, the voice is engaged within the mise en scene, interacting with the child, until it withdraws into an almost reflective repose, talking to itself. (Thomas Zummer)